torsdag 15. januar 2009

Lykken funnet igjen!


Flokken tok et hardt smell da vi 1 januar innså at vi hadde mistet tequilabjellen. Dagens gledelige nyhet er da at lykken tequilabjellen ga oss endelig er funnet igjen!

Tequilabjellen var julegave fra meg til Tonje i år. Det er en liten kubjelle, og hver gang den ringer, ja da må det drikkes. Tequila. Enkelt og greit, og masse morro. Lang bakhistorie og massivt gjennomslag i bruk. Det eneste negative var at når nyttårsaften var over, og tequilabjellen hadde gjort sitt. Med både fyll, hodepine, og ødelagt ben... innså vi at den lille gledessprederen ikke var noen steder å finne!

Vi har lett langt om lenge og lenge om langt. Uten noe som helst sjangs til å lokalisere bjellen. Dette endte i dyp sorg, og i flere uker har flokken sørget over tequilabjellens bortgang. Det har vært en hard og tung vinter og dette gjorde ikke saken lettere! Helt til å går natt, da jeg gikk til kjøleskapet for å få i meg kveldens daglige dose med melk. Der, på toppen av kjøleskapet lå den skinnende grå gjennstanden vi har lett så lenge etter. Lykken slo meg spontant og jeg trodde aldri jeg skulle se den igjen! Jeg sendte gledens melding til Tonje, og da husket hun det.  " Æ la den der så du sku slutte å ringe sånn at vi ikke måtte drikke".

Det slo meg at det er nettopp det som har skjedd. Tequilaen har ligget lavt siden nyttårsaften. Men fortvil ikke. Vi er tilbake.. flokken er sterkere enn noen gang!!

Hurra

Ingen kommentarer: