onsdag 14. januar 2009

Det store Valget.


Nei jeg snakker ikke om hva vi skal ha på oss i helgen, hvem vi elsker av forrige helgs skavanker eller hvilken sko som er verdt bruke pengene på. Her er det snakk om skolevalget.

Vi tok oss fri i dag for å dra på utdanningsmesse i lillestrøm. I likhet med en million andre elever og ungdommer vandret vi rundt i håp om at noen skulle opplyse oss om hva fremtiden kunne tilbringe. Jeg må ærlig talt si at det ikke er så mye man får ut av disse messene sånn egentlig. man får mer ut av nettsidene. Bortsett fra en handlepose full av kataloger som til slutt havner i søpla uansett. Mari, Marte og jeg trasket rundt på varemessa i nesten tre timer. Etter dette var jeg bare sliten. Universitetet i bergen har stått som et klart valg hos meg, ettersom jeg startet å se på skoler allerede i fjor. Men hvordan vet du at du gjør det riktige valget ?

Det er håpløst. Jeg må likevel si lykken intraff meg da vi fant Bergen- hjørnet og fyren der var hyggelig, bergensk, og smørblid. Bergen here i come ! We - da selvfølgelig. Sara, Marielle og Yvonne er med og om det er noen som skal klare å gjøre bergen en god by er det oss! De er kanskje ikke mange meterne til sammen men en boundle of joy hele gjengen. Eg gledar meg !! Ellers må jeg si at Marte kler bergen like mye som det jeg sannsynligvis kommer til å gjøre.

Ingen kommentarer: