torsdag 30. april 2009

Scared?


Vi har alle hørt om gutten som ropte "ulv" en gang for mange. Nå har vi kommet til en ny tid hvor man konstant bare står å skriker ulv heeele tia.

Det er terror, det er sykdom, det er global oppvarming, sammensvergelse, tsunami, verdens undergang.. you name it! Kall meg kynisk, men all denne skrikinga om verdensproblemer gjør meg gal. Det er hjernehinnebetennelse i Afrika. en sykdom som har drept langt over 2000 mennesker hittil. Likevel skriker vi over våre nesten tohundre døde i europa. Hvorfor? Fordi ingenting er mer skremmende enn noe som skjer i bakgården vår. Vi vet alle at barna i afrika har det vondt, og ja, du har sluttet å bry seg for lengst. "fordi det ikke er noe jeg kan gjøre med det". Jeg donerer kanskje bare hundre kr til de fattige barna, men et eller annet sted der nede er det en stakkars jævel som  får tre skåler med ris mer enn de andre. ja, det gjør meg fornøyd. Jeg sier ikke at det er galt å tenke på seg selv og problemene som omgir oss.. men hva er vitsen i å bryte ut i panikk? Vi bor i ett av verdens rikeste land, vi er renslige, har masse medisiner, og det er ikke akkuratt mangel på hjelp her i landet. Det skal nok litt mer til at det bryter ut ny spanskesyke så redde som dere nordmenn er i utlandet i utgangspunktet. Jeg sier ikke man skal gå rundt å være intetvitende og lost i sin egen verden. Men det er sannelig på tide at folk ute slutter å unngå meg bare fordi jeg er forkjøla om dagen. "nei det er nok ikke svineinfluensa.." Jeg sier det med et smil, men jeg er faen så dritt lei! Ta deg sammen og unn en tanke til noen andre enn deg selv for pokker. Og nei, det er ikke svineinfluensaaaaa

Ingen kommentarer: