mandag 13. april 2009

Nansen og Monsen på nye eventyr!


Ja nå er påsken over.Den varte kanskje ikke helt til jul likevel? Små gleder varer livet ut uansett mener nå jeg(:

Torsdag morgen tok vi turen til Dokka downtown for å nyte ferielivets goder. Som alltid er det fullt av turister oppe i fjellene og alltid noe å le av. Det var bra at Nansen og Monsen (aka Daria og Marit) kom for å finne ut av fjellets mysterier! Ikke bare var det godt å ta seg en ferie, men det var jo herlig at mamma og pappa Bergum  disket opp med is, kaker, middag, pluss egg og bacon til frokost. rett fra grillen! Vi løste mysteriet om den forsvunne kyllingen, vi spiste bark, for ikke å snakke om at vi stod på ski. Jeg er en av de norske utlendingene som du kan bruke som bevis på at "utlendinger ikke kan stå på ski". Så bortsett fra en knekt stav, et skadet ego og en del slit, sevette og tårer, så kom vi oss gjennom det også. For ikek å snakke om at jeg var helt ram på ski når vi var ferdige med turen! Mamma Bergum hadde smørt matpakke, disket opp med både appelsin og kvikklunsj... for ikke å snakke om at det er masse morsomme folk å le av i fjellet. Det ble som lovet, en kanontur! For å avslutte det hele med et smell så ble det selvfølgelig fest arrangert av lillebjørn (aka. Joakim). Jeg kjørte dariastil (minus utringing) og toppa heile driiiten med tequila og masse mer. Det ble mildt sagt piker, vin og sang. Nå har også is-sesongen startet og dette føler jeg gir en ny mening til ordtaket "tre om dagen" som de så hardt prøver å prakka på oss stakkars livløse ungdomma. I dag regner det kanskje, men med is er man alltid blid som en sol!

Ingen kommentarer: