onsdag 11. november 2009

Lost and found.




Du vet det gamle ordtaket, en manns søppel er an annen manns skatt? Vel, jeg har funnet ut at nederlendere tar det liiitt for bokstavelig.

Jeg har ikek stusset mye over den herligheten som bor i huset mitt, hun er litt småsprø, litt smådistre, og hører ikke på det meste jeg sier til henne. Til gjengjeld er hun morsom, sprø på en god måte, og den ebste samboern noen sinne. Nok om det.. Marielles store kjærlighet for skjulte skatter er unnværlig. HUn finner ting, som ingen andre bruker, og ser behov i det.

Alt startet en kveld vi var på fylla. Skikkelig, og vi kom bort til gamle sats borte ved høgskolen. De drev å pusset opp, og utenfor containeren så fant vi to små ikea-barnestoler. Disse var selvfølgelig så flotte at de bare måtte være med tilbake til leiligheten! Vel, de er lure, og de har hatt sine bruksområder. Så dette var snakk om en godt stykke søppel, eller.. skatt.

Her om dagen kom hun hjem med en knippe med skrujern på. "du aneri kek hva jeg fant på bakken!?" Jeg måtte le da jeg så det, men da hun informerte om at hun bare måtte plukke det opp, etter som det var noe "shiny" som lå på bakken... well, so be. Dette var jo noe jeg trodde hun aldri kunne få bruk for, siden hun ike har peiling på verktøy vel å merke.. men jeg visste ikek at hun kom til å trenge den tidligere en noen gang tenkt.

For en time siden sendte jeg henne nemmelig ut med søpla.. Hun var ikke borte noe merkbart lenge, men entreen hennes inneholdt ordene.. " se hva jeg fant!!!" .. og ja, det måtte jo være fare på fære. Det er en barstol. En høy, halvmeter barstol som nå står i stua vår. Me dargumentasjoener om atd en kunen brukes som dokø-ventestol. Ja, og litt mer. Denne hadde stått ute i fler euker, så nå kunne hun endelig ta den med seg inn. Så bra at leiligheten vår er blitt et hjem for husløse stoler.

Haha. Så, en manns søppel er en annen manss skatt? Jeg trodde det gjalt damer.. men heim det gjelder stoler og. Så bare feel free to dump them i nærheten av danmarksplass. Så skal jeg love deg det kommer en smilende nederlender og tar seg av dem!

Ingen kommentarer: