onsdag 6. mai 2009

Tegn, stjernetegn, og andre tegn.


Det finnes folk som tror på astrologi, og stjernetegn, på skjebnen, karma og alt det der, og det finnes folk som ikke gjør det. Are you a believer?

I dag har jeg endt opp med å sitte å lese om stjernetegn. Dette er noe jeg alltid syns er like gøy når jeg møter nye mennersker for å se akkurat hvor mye som stemmer og ikke stemmer. Det var ikek bare generelt morro å lese, men det var helt latterkrampe når vår kalde hardass nordlending Tonje, hadde den søteste pusebeskrivelsen av alle. Så du kamn kanskje si at det er beviset på at dette med stjernetegn er tull... men det er feil. For alt avhenger av når og hvor vi er født. Du er nemlig påvirket av mer enn ett stjernetegn! Jeg er ganske så oppslukt av denne leken her mens jeg sitter å skriver. Selvom jeg opprinnnelig er vannmann, geniets stjernetegn må jeg si at da jeg skulle finne mitt påvirkende stjernetegn så stod alle mine hemmeligheter der på skjermen, svart på hvitt. Så ting som skjebnen og astreologien ikke virker så feil når du blir analysert av noe upersonlig på nett. Likevel har jo jeg som den utadvente vannmannen jeg er tenkt å dele alle mine skavanker med deg. Så kan jo du si deg enig, uenig, alt ettersom ...

 Om vannmannen

Stjernetegnet Vannmannen, er den frie sjel. Den som ikke kan puttes inn i noen bestemt ramme. De elsker sin frihet og lever for sin impulsivitet. De kan fremstå som flyktige, hvis en ikke tar seg tid til å lære de å kjenne under overflaten. 
De liker ikke å måtte forholde seg til restriksjoner. Det hemmer deres naturlige kreativitet. De kan være eksentriske og dermed vanskelig å bli kjent med. Her gjelder det å bruke tid. En kan faktisk lære mye av en Vannmann. Vannmannen kan føle seg litt isolert og avskåret fra omverden. Så, humørsvingninger er ikke ett ukjent begrep for en Vannmann.

En Vannmann trives best i fri utfoldelse. Å jobbe på ett kontor med strenge rammer, kan være svært frustrerende. Det hemmer deres naturlige levesett. De er gjerne kunstneriske og liker å oppleve, nyte og ta del i verden. Dette kan gjøres på en svært upersonlig måte, for de uforløste Vannmenn. 

I parforhold kan en Vannmann være særdeles krevende. De er trofast og lojale, men samtidig krever de stor plass. De trenger en partner som forstår og som gir frihet. De kan elske hemningsløst i ett øyeblikk for i neste øyeblikk, være travelt opptatt med noe helt annet.

En Vannmann er svært rask i tankegang. De spinner fra ett tema til ett annet før andre har rukket å trekke pusten. Vær forberedt på forandringer.

Skorpion Ascendant


Du er lidenskapelig engasjert i omverdenen. Du møter omgivelsene med mot og legger sterk vekt på å opprettholde din egen individuelle livskjerne. Når du avviser noen, gjør du det på sekundet. Når du viser sympati for noen, gjør du også det umiddelbart. Du trenger deg inn i omgivelsene for å utforske dem. Merker du motstand reagerer du ubehøvlet, til tider kan du bli "helt vill". Omverdenen oppfattes lidenskapelig. Din intense opptreden skjuler ofte det faktum at du er en sentimental elsker. Du setter også pris på ensomheten. Når du har satt deg et mål pleier du å nå det. Men du skyr ingen midler. Du er ikke alltid like nøye på hvilke veier som fører til målet.

Nå er det din tur til å utforske! Del det gjerne med meg :)

Ingen kommentarer: