søndag 10. mai 2009

Stress less!


Det er eksamenstider. Gud, eksamenstider gjør meg sprø! Og hva gjør vi for å gjøre livet enklere? Presser på med mer stress fra alle kanter!

Jeg er generelt et travelt menneske. Jeg kan aldri bli med ut om fredagene fordi jeg jobber i helgene, og jeg prioriterer visst generelt alltid feil. Nå, når disse eksamenstidene har kommet har all stresset mitt bare blitt tredoblet! Det synes til og med på bloggen! Som ikke oppdateres hver dag lenger. Jeg og med mitt økonomiske ståsted kan ikke jobbe mindre, og jeg har bare enda mer å gjøre på skolen nå før vi slutter. For å toppe alt er det blandet med litt bergensstress. Stress kan jeg likevel alltids takle. Menneskene rundt meg som klager på tidsmangelen derimot, er værre. Jeg er enten veldig dårlig venn, ellers så skjønner ikke folk meg og mine stressvaner. ellers skjønner ikke jeg selv hva som er riktig og galt? Liza som jeg ahr savnet i hundre år har jeg ikke tid til.... Solvår klager på at jeg ikke er med henne men med marit, marit klager på at jeg ikke er med henne men med Håkon, og Håkon generelt får jo aldri noen dariatid heller. Om du er jerniakunde derimot, da får du masse Dariatid. Så kanskej dere burde vurdere det? Saken er at selvom jeg flytter om to måneder så ser jeg ikke på det som verdens undergang. Det som er ment å være vil være uansett hvor i verdne vi er. Selvom man må pleie om sine forhold selvfølgelig. Jeg gjør nok ikke alt jeg kan, men om jeg stresser noe mer kommer jeg bare til å stryke med. Så dette er til alle dere som tror dere blir underprioritert; Nei dere blir ikke det. Jeg elsker dere. I bunn og grunn så klarer dere alltid dere uten meg uansett. Jeg ville aldri forlatt dere om jeg ikke visste det!

Som Chirstopher Robin sa til Ole Brum i mine unge dager;

Promise me you'll always remember: You're braver than you believe, and stronger than you seem, and smarter than you think. 

Ingen kommentarer: