fredag 3. juli 2009

trøtthet og evulosjon


I dag våknet jeg altfor tidlig. Først fem, så seks, og da klokken var halv syv var det ikke mer råd.. da måtte jeg bare stå opp.

Hva gjør man så tidlig på morningen? Jo man ser på dokumentarer. Heldigvis for meg har pappa en million dokumentraskanaler. kall meg nerd, men dette er gøy! Likevel slår det meg at det faktumet som alltid blir gjentatt er at, de svakeste ledd sjeldent overlever i naturens gang. Likevel sie man at man kun er like sterk som det svakeste ledd, så i et samfunn så vil det jo da si at menneskegenerasjonen er dømt til å gå til grunne? For jeg skal si meg enig i at, arbeidsløse, tilbakestående, rusmisbrukere, gamle, for ikke å glemme generelt dumme mennesker ikke gjør noe for samfunnet, det er tydelig at disse er taperne. Derimot, vi som jobber og tjener penger betaler skatt. ja du ser hvor jeg vil? Skattepengene våre går til å hjelpe gruppen med uheldige mennesker nevnt over! Så det er nok sant, at man ikke er sterkere enn sitt svakeste ledd. og med dette er vi kanskje alle dømt til å leve i et evigvarende samspill som ingen egentlig vil være en del av? Ja. Sånn går det år man står opp for tidlig.

Ingen kommentarer: