søndag 12. juli 2009

Husket beskyttelse?


Mammaen min maste aldri om sånne ting. Ja, som beskyttelse når du skal du-veit-hva.. eller andre gutteting. Moren min er derimot en dame som har skjønt det. hun prøvde å ruste døtrene sine mot livet. Er du rustet mot livet?

Du vet at hvis det regner trenger du noe regntett, hvis du skal på fjellet har du fjellsko og om du skal ut på date må du aldri glemme tyggis. Vet du likevel hva som ruster deg mot kjærlighetssorg, skuffelse, ensomhet og nedgang? Mamma var alltid en tillhenger av mer klær. Uansett om det var førti grader ute så måtte du aldri glemme å ta med deg ullgenser. For du vet ikke om det kan bli snøstorm på en skyfri dag i november! Vel hun hadde kanskje feil angående, men likevel ender jeg opp med å ta på meg for mye, enn for lite.. så hun har vel kanskje vunnet sitt. Jeg vil likevel tørre å påstå at det er en moral bak denne genser-feberen til mamma. Du er kanskje rustet for kjærlighet, men er du rustet for kjærlighetssorg? Du har kanskje studert deg opp til en optimal jobb, men er du kalr for å ta nedturer også? Hver dag begir vi oss ut på en million situsajoner som kan ha fatale konsekvenser uten en gang å tenke over det. Jeg tror kanskje ikke noen er rustet for alt. For ingen er perfekte? Jeg er både kosesyk, oppmerksomhetssyk og ensom, og jeg hater å ta feil. Jeg tror likevel at vi tar for lett på våre liv og ikke tenker over at oppførsel leder mot konsekvenser. Hvordan skal jeg takle ensomhet, hvordan skal mine venner takle avslag og sorg og hvordan skal man forholde seg til ellers ustabile mennesker? Vi kan ikke gå på tærne hele livet, vi kan ikke pakke inn hverken hjertet eller stoltheten.. men jeg tror kanskje at hvis mennesker bruker hodet mer enn hjertet så kommer man langt. Dessverre tror jeg ikke en genser løser noe annet enn kulde. Likevel, tror jeg en mamma løser mer enn det. Så kanskje det er håp for oss alle likevel?

Ja og hele meningen med bildet er selvfølgelig at om man ikke får noe annet ut av livet, så skal jeg love deg at et sukkersjokk i ny ig ne alltid hjelper på :)

Ingen kommentarer: