søndag 21. juni 2009

Bagasje, kun for reise?


Ja vi vet alle alt om bagasje, kun tjue kilo om du flyr Norwegian, og enda mindre med Ryanair. Men akkurat hvor mye bagasje kan man ha med seg inn på livets flytur?

Man snakker om at mennesker tar med seg en del bagasje inn i forhold, både med og uten kjærlighet. Bagasjen min består av endeløse familieproblemer, tillitsproblemer og en del arrogant oppførsel, som er ettervirkninger av og alltid være sjef. Jeg tror likevel ikke på å åpne kofferten min for alle og enhver. Akkurat hvor mye bagasje vil man ha med seg videre på livets reise? Nå som jeg står over en epoke med flytting over halve Norge, innser jeg at det er en del bagasje som jeg kommer til å legge igjen her på østlandet. Tidligere kjærlighetsproblemer vil ligge igjen i denne leiligheten på Sand. Krangler og uenigheter med mennesker som jeg har respektert hele livet vil også bli kastet ute i søpla før jeg drar. Det er viktig å respektere nåtid og fremtid, og ikke henge seg opp i gammel bagasje. For alt du vet vil din emosjonelle koffert kanskje ødelegge for dine fremtidige forhold? Jeg er helt sikker på at min koffert  skal til Bergen mye lettere enn det den kom hit. For med åpent sinn og lettere koffert så er jeg helt sikker på at det er plass til mer kjærlighet og mindre problemer i kofferten min. Det er målet. Hva er ditt?

Ingen kommentarer: