tirsdag 17. februar 2009

Karma lissom ?


For jenta som må gjennom så mye ufortjent dritt. Karma er kanskje ikke på din side, men det er jeg.

Denne bloggen er dedikert til Solvår. Et lite individ med store meninger, med mye kraft og med helt syk kunnskap. Alle mine venner har noe spesielt ved seg, men Solvår har skilt seg ut bestandig. Jeg er langt ifra den eneste som syns hun er fantastisk, det er ganske mange av oss. Alle vet det unntatt Solvår selv. Om det så skulle være et menneske som har noe imot Solvår, så er det kun fordi de ikke skjønner seg på henne. Men hvor mange av verdens genier har ikke blitt stemplet som gale ? Jeg skulle ønske jeg hadde drivkraften til Solvår. at jeg kunne se på ting på den måten hun gjør. Det gjør jeg ikke. Det er vel kanskje ikke meningen at jeg skal gjøre det heller.

Det er urettferdig hvordan noen mennesker må ta all dritten. Jeg tror på Karma. Men i Solvår sitt tilfelle så er ikke karma et faktum. Bare uflaks.  Jeg finner aldri de riktige ordene jeg vil når jeg skal hjelpe noen ut av en krise. Aldri. Jeg gjør det ikke i dette tilfelle heller. Jeg bare håper at til tross for alt det som skjer rundt henne i disse tider, vet hun at hun kan finne trøst hos folk rundt seg. Ingen fortjener å ha det vondt, oppleve sykdom og depresjon, alt på en gang.  Jeg er nok langt ifra flink til å vise mine nærmeste hvor mye jeg er glad i dem, men jeg har en indre tro på at de alltid skal ringe hvis det er noe fordi de innerst inne vet at jeg er der for dem.

Man sier alltid at "ting kommer til å ordne seg". Ikke fordi man vet det. Du vet jo ikke at ting  kommer til å ha et positivt utfall? Nei. Men man vet at uansett hva som skjer så kommer til til å ordne seg fordi man kan leve med forandring i livet. Enda bedre er de individene som hjelper til med å få forandringen til å gli på plass. Så ja. jeg vet at uasnett hva som skjer så kommer det til å ordne seg. karma er kanskje ikke der nå, men den kommer garantert tilbake når du trenger den mest, og vennene har du uansett.

Ingen kommentarer: