søndag 8. februar 2009

Handlinger, holdninger og konsekvenser


Jeg er det typiske mennesket som gjør same feilen mer enn en gang. Faller for feil type menn, prioriterer alltid jobben og tar alltid en shot tequila for mye. Nyåret er tiden for å rette opp i mine feil, har du tenkt å rette opp i dine?

Når jeg sitter her hos min far i Oslo så skjøner jeg hva han snakker om når han sier at det alltid blir for sjeldent. Det blir for sjeldent. Aldri nok tid, alltid feil prioriteringer. Jeg prøver mitt beste å ikke prioritere feil ting, men det er visse faktorer jeg forventer aldri skal forandre seg selvom jeg handler feil. Altså. Feil handling, med null konsekvenser? Det er kanskje for godt til å være sant. Jeg forventer å kunne jobbe en ekstra dag, være på skolen lengre, eller ofre andre overfladiske ting, og fortsatt tro at vennene mine skal stå bak ryggen min. Er det feil?

Jeg forventer dette kun fordi jeg ofrer det samme for dem . Skal man gi opp prioriteringslista for å tilfredsstille eiersyke venner og foreldre til enhver tid? For det kommer ledig tid, det kommer stressfrie uker, og vi er flinke til å ta vare på hverandre i bunn og grunn. For jeg sier ikke at man skal glemme vennene sine, man må ALDRI glemme at vennskap må vedlikeholdes... men jeg syns ikke man bør stå på pinne for å validere vennskap til enhver stund. Hvis vennene mine ikke vet at jeg elsker dem over alt på jord, så er det noe galt her, for det nevnes jo i bloggen hele tiden!


Denne helgen har det snødd som bare pokker i Oslo by. Oslofolk har holdt seg inne og fryktet for det ukjente. Alt for å slippe å møte det kalde og våte, og ta konsekvensene av det. I dag er det søndag og endelig sluttet det å snø. Som vanlig gikk oslofolk ut med tankene i å rette på helgas skavanker, gi igjen til byen som de sviktet pga litt uvær. På vei hjem i dag så jeg en hel gjeng med folk som hadde pakket sammen skiene sine og var på vei opp for ås tå på ski. Skal man bare like byen når den innfrir kravene dine? Skal man låse seg inne og stenge ale problemene ute hver eneste gang det kommer en storm?


Man må huske å stille krav til seg selv like mye som man stiller krav til andre.. Jeg har falt for riktig mann, og tequilaen står roligere etter nyttår, men jeg tar fortsatt feil valg hele tiden. Men om jeg skal sverge på en ting, så er det at det gjør du og. Ved å godkjenne hverandres skavanker, ikke gjemme seg inne i en storm, og huske at det er kjærligheten som holder oss sammen uansett så blir det så mye bedre. Kanskje ikke solskinn hver dag, men en å trosse stormen med uansett hva som skjer.

Ingen kommentarer: