fredag 27. februar 2009

utrykk intrykkene riktig!


Hver dag formidler vi beskjeder, store, små, ubetydningsfulle... Det er så mye kommunikasjon i omgang at av og til glemmer vi hvor lite som skal til for å gjøre et intrykk.

Et intrykk er heller ikke alltid like positivt heller. Vi strever jo alle med å gjøre et godt intrykk til enhver tid. Selvom om noen av oss rent sett gir blaffen om hvordan utrykk vi sender fra oss. Jeg for min del har den siste tiden opplevd en menge forskjellige utrykker, etter å ha gjort mange feile intrykk. Det værste er hvor lite som skal til før vi mister noe som er viktig for oss pga hvordan vi utrykker oss.. hva vi sier, gjør eller formidler. Det er ekkelt hvordan en  beskjed kan endre et helt forhold og hvordan du kan rykke drastisk ned i status pga en filleting. Krangler er en ting, men visse inntrykk blir aldri borte, og vi er stemplet for livet. Så hvordan forandre intrykk ? For når du først har sagt noe, ødelagt noe, eller gjort noe galt, så er det for sent og ta det tilbake. Hva sier man når unnskyld ikke er nok ? Er løsningen og holde ting skjult kun for å unngå konsekvensene? Jeg prøver  alltid å være ærlig, men tviler på at "Ærlighet var lengst" er et faktum. For tiden er jeg bare Daria, og mer kan det ikke blir. jeg tror at hvis man forandrer grunnprinsippene mister man det som alle andre alltid syns er seregent ved deg. Så frem til videre , har jeg funnet ut at ærlighet varer lengst. Til tross for intrykkene.

Ingen kommentarer: