tirsdag 10. februar 2009

The amazing story of Daria


Nei den er nok ikke så utrolig .. James Button derimot, ja den var bra..

I dag var flokken og så the amazing story of james Button. Historien om en fyr som blir født gammel, og dør ung ? Omvendt av det vi alle gjør. Jeg takker gud for at det ikke er noe som faktisk kan skje. For det så både ensomt og vondt ut. Filmen var kanskje tre timer lang, men den var dødsbra. Likevel undrer jeg på hvordan det må være ¨elske noen til dems siste Pust. Eller hvordan det må være å kjenne noen absolutt hele livet. Jeg kan bare håpe at enten du eller jeg noen gang får det så godt !

Dagens tanke går til filmen, og det er et spesielt utsagn som har spilt igjen i hodet mitt siden filmens slutt. -At alle våre handlinger og muligheter definerer livet vårt, og den vi er? Jeg vet ikke helt om dette er noe vi burde ta stilling til. For selvom det er logisk, selvom det er sant at du ikke   gjorde den ene tingen, og det fikk sine konsekvenser.. så blir det jo feil å mene at alt i livet er forutbestemt? Hvordan skal vi sette opp livet vårt, valgene våre, hvis vi er nødt til å tenke på enhver avgjørelse? Hvordan den påvirker fremtiden? Jeg vil tro at man får en roligere sjel hvis man tar til takke for at alt er forutbestemt. At alt du gjør i livet ditt har en mening, og at skjebnen spiller en rolle i det hele.

Jeg nekter å legge livet mitt i hendene på vitenskap og satser helle rmed hele troen at det ordner seg. For selvom du er nødt til å tenke på konsekvenser har jeg trua på å tenke med hjertet. Ikke med hodet. Kanskje det blir en mer amazing history for oss alle hvis vi følger følelsene våre.

Ja jeg begynner enten å bli gal, eller så er det bare forelskelsen... men følg hjertet er budskapet enn dog-

1 kommentar:

Unknown sa...

James Button? Benjamin Button:P