onsdag 10. mars 2010

Dum og dummere?


Denne uka har Paradise Hotel begynt. Fy fader så glad jeg er for det! Jeg er ikke den eneste. Det sitter folk å fryder seg over denne underholdningen hve reneste dag, og når folk spør om hvorfor vi ser på det? "Jo de er bare så dumme at jeg dør!!"

Ja det er nå forsåvidt sant også. For ikke å snakke om alle de andre programmene jeg elsker å se på fordi jeg kan le av andres uvitenhet, Unge mødre og Hollywoodfruer er bar en av mange. Det er kanskje slemt, men det er helt utrolig å se at noen bare kan leve i en sånn boble som mennesker man ikke trudde fantes! De som man alltid ser på film. Den overdrevne barske mannen, de helt drøøøye jentene i Clueless, ja de finnes In real life! Og utrolig er det.

Mens jeg satt å så på Paradise i dag slo det meg dorresten også at alle trailere fra andre tv-show også handler om å le av folk. Tangerudbakken, Nordmenn med svenskefeber, mer hollywood, mer alt. Får det ikke ann å underholde uten å være dum? Jeg mener, Det er kanskje slemt å si at Tangerudbakken er laget for humorens skyld, men er det ikke? Med unge mødre også, det er jo tragisk og latterlig, men jeg sitter på ingen måte der og har medfølelse dor noen? Nei det er jo komisk. De fortellerne i serien gjør det komisk, og det er rett og slett lagt opp til å være komisk.

Ja også sitter vi der og fryder oss over fulle blondiner og pappagutter med sleik somd rikker seg full på tv, men er vi egentlig noe bedre selv? Nei, jeg tror neppe pappa hadde vært stolt av meg om jeg kom på TV. I kjent Dariastil hadde jeg vel heller ikke klart å holde mitt på det rene. Er det bare sånn at vi alle er så mye dummere enn det vi tror da? Vi tror vi er en gjeng med løver og det er alltid om å gjøre å være den beste, men egentlig er vi bar enoen høner som klukker rundt uten måk og mening. Ja sånne r virkelig livet. Men hey, jeg elsker nå Paradise Hotel for det!

Ingen kommentarer: