torsdag 17. september 2009

Lykke




Som alle vet er det sjeldent at lykke kommer rekende på ei fjøl, og her kommer den i alle fall sjeldent alene! I dag kom min store lykke på døren og vekket meg klokken åtte. Etter en måned uten kjærligheten gjorde det for en gangs skyld ikke noe å stå opp tidlig. Ikke minst siden Håkon hadde bursdag, så skulle jeg virkelig gjøre dagen knall. Det startet med en halv dag med bare kos... men alle vet at når man har klatret opp fjellet, er det bare en vei å gå videre, nemlig ned. Det gjorde det også. Etter en time med å planlegge middag, og kino så var turen klar for å gå ut dørent. Det skulle bare en liiiten sengehvil til, før lykken snudde med et brak. Ja der lå halve senga på gulvet. FAKTISK! Senga jeg har ligget i i flere måneder, og som har holdt ut så mye, holdt ikke pinglerumpa til Håkon for en pust i bakken en gang! Dårlig skuffa når vi måtte løfte hele den tjue kilos madrassen av, og ikke minst finne ut hva som var feilen. Ikea. Ikea er uten tvil feilen, og hadde de ikke hatt så gode kjøttboller skulle jeg aldri dratt dit igjen! Skruene. Alt handler nemlig om Ikeaskruer, enten mangler du en, eller så er de for korte, for lange, eller så er de rett og slett ikke bra nok. Obviously. Så med en liten detour på Jernia før middagen så virket det ut som at det skulle gå ann å redde den. Etter en god Peter Jackson film (District 9), og en kald tur hjem stod senga for tur. Hva kan jeg si, klokken er ett og her ligger vi, som om den skulle vært like hel. Ikeamøbler er likevel ikke bare bare å skru gjennom. For your information. Så får vi se om den holder til i morgen. I bunn og grunn dagens opplevelse. Men hei, jeg har fortsatt mannen min i seng så da er det jo lykke after all?

Ingen kommentarer: