torsdag 7. januar 2010

Skuffelse...


Ja hei, det er meg igjen. Jeg lovet dere en blogg basert på dagens karakterutdeling, vel.. da hadde det ikke vært så mye håp for dagens innlegg!

For de som ikke vet det fikk jeg nemlig en D på innleveringen min, A tilsvarer best, F er stryk, og D, vel det fikk alle de andre i klasen min som ikke kunne bry seg stort mer om innleveringen. Kan mildt sagt si jeg var skuffa. Da jeg fikk vite om mange av klassens gode prestasjoner ble det bare værre! Ikke minst når jeg fikk se hvor skuffa læreren min var... hva som skjedde? Gud veit. Jeg vet bare at man burde slutte å henge seg opp i karakterer.

Det var fler i klassen min som ble skuffet for en høyere karakter også, ettersom de var SÅ nære en enda høyere karakter. Hva betyr karakterer egentlig? Ikke at du nødvendigvis er den flinkeste tror jeg. Ja ja, sånn sier jo alle som får dårlig karakter! Vel, de fortjente det jo de folka i klasen min, men sett tilbake på tid så er det ikke nødvendigvis de flinkeste og mest engasjerte som hadde de beste karakterene på ungdomsskolen. Ikke at jeg skal si noe, jeg som alltid streber etter det beste..

Vel bortsett fra å skremme Monika med min enorme skuffelse i dag så har jeg irritert meg over hvordan jeg ikke helt klarer å få tak på elevrådsjobben min. Eller studentstyret, som de så fint vil kalle seg. Jeg meldte meg inn, jeg ville bidra, og hjelpe, og gi, men jeg får liksom ikke noe igjen for det. Mer kjeft enn ros og mer ignorering enn hjelp. Jeg tror jeg bare skal slutte. Jegtror det er på tide å tenke litt mer på seg selv, og litt mindre på alle andre, så blir kanskje alt bedre, likevel. For det er jo tydelig at du kan gi alt, bruke alle dagens timer, strebe for å være best, men det er ikke alltid nok. Kanskje det å heller gi det beste du har simpelten er godt nok.

Natta!

Ingen kommentarer: