mandag 18. januar 2010

I dag hadde vi en ny lærer. Marco. Marco har vadde vi vært borti før, som basketspiller, og som person, og vi hadde høye forventninger til faget sosiologi.. som jeg er helt sikker på at han klarer å innfri i dag. Ikke minst fordi Marco virker som verdens greieste person.

Ja, alle som jobber med barn ser alltid snille ut, men når det gjelder han, så virker det aldri som om det finnes noe vondt der. Etter å ha hatt vår første time så sitter jeg igjen med veldig mange tanker. Mest om meg selv som person. Har jeg god nok fokus på livet? Gir jeg alt jeg kan? Er jeg den personen jeg vil være?

Ja for dette med menneske er en underlig ting, og jeg er jammen glad jeg ikke syuderr psykologi! Da hadde jeg vært helt mongolid i hue. Jeg må likevel si, at jeg lurer på om mine venner hadde savnet med om jeg døde i dag. Ikke at noen hadde vært glad til, men hadde jeg utgjort noen forskjell? Hadde foreldrene mine vært stolt over dne personen jeg hadde vært? Eller hadde jeg gått i bøkene som hun jenta som du en gang var god venn med, men som aldri hadde tid til deg lenger... eller datteren som aldri hadde tid til å komme på besøk?

For en god del innlegg tilbake, hadde jeg lagt ut den perfekte teorien min om lykke. For de som ikke husker den så gikk den ut på å få tre mennesker om dagen til å smile, og de tre menneskene ville bli glad, gjøre deg glad, og de ville få tre nye mennesker til å smile. Det er lenge siden jeg har fått noen til å smile føler jeg, og det er kanskje ikke bare været som er grått og trist om dagen. Selvom jeg vil være den perfekte person, snill og hensynsful, får jeg det liksom aldri til.

Det er for mye dritt som kommer mot meg som jeg blir brutt ned av, og ender opp med for få grunner til å få folk til å smile. Folk er ikke snille mot hverandre, eller mot meg, så hvordan skal jeg være snill mot dem? Jeg prøver, men jeg skulle gjerne hatt oppskriften på å være skikkelig grei. Drite i hva folk sier om deg, hvordan de behandler deg, alltid stå fot dey som er rett uansett.. Leksen vår i dag er å finne fire ting som vi står for. Hva står jeg for? Hardt arbeid, strenge regler, mindre morro og mer grin? Det mangler noe spirit i Bergen by om dagen, og jeg har virkelig tenkt å finne den.

1 kommentar:

Marianne sa...

Jeg synes nå du sprer mye glede og engasjement i klassen jeg da :)