onsdag 28. oktober 2009

- Dette er ganske fordummende


Det er helt sant. Du kan ikke bruke reklame for vinning eller for din egen del. Han tuller sjeldent, og stemmebåndet får optimal trim for hver økt. Kan det være noen andre enn Carl-Erik Grimstad?

Ja jeg er ikke fan av skole i dag, det er en utrooolig lang dag og du trenge rikke akkurat putte mynt på denne mannen for at han skal fortelle deg forskjellen mellom rett og galt. Jeg må likevel inrømme at til tross for alle de langtekkelige sakene, er dette en mann om brenner for sakene sine. Pressetikk på toppen! Carl-Erik flyr rundt hle norge for å informere alle Norges Kreative Fagskoler om etikk. Blir han aldri lei? Det blir jeg. I dag.

Noe sier meg at jeg skulle ønske jeg kjente Carl-Erik som en ung mann. På vår alder. Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan han hadde vært i forhold til oss, men noe sier meg at han kanskje hadde vært en snik med alle de rette løsningene. Han er en av de som virkelig kan å motivere til vanlig, bare ikke i dag. Det beste er jo at han er uvenn med Ari Behn. Hvem er egentlig ikke det? Han er jo motbydelig. Likevel er det alltid like morsomt hver eneste gang han skal a for seg denne mannen. Som er kronisk depriimert eller whatever. Morro.

Mer morro er det at hver eneste gang han kommer inn klasserommet vårt klarer han aldri å få pcen sin til å funke på headeren på denne mac-baserte skolen. Hvordan den mannen finner glede, provokasjon og sinne, i en enkel PFU-sak, det er bare herlig å høre på. Men når prosjektoren først funker må jeg si at jeg lurer på om man ikek burde legge inn en restriksjon for antall lysbilder pr undervisning... Ikke minst er det herlig hvordan mannen elsker å finne enkeltpersoner i samfunnet, og slakter deres oppførsel. Som en kokk med en kjøtthammer kan du lett bli en kotelett for Carl-Erik. Så pass deg!

Jeg liker studiene mine. De er garantert verdt de 80 000 jeg må betale i året. Det er så greit å vite at du har noen som står fremme foran en tavle som vet hva de snakker om. Som skriver for de store avisene, eller de små, som jobber for tv2 og har erfaring. Jeg som hadde så lyst til å gå på UiB. De som har det værste journalistikkstudie i manns historie?! Ikke minst som skal skrive en featuresak til jul, den eneste saken de har skrevet i år? Skjønner ikke universitetene at det er feil å lære seg å skrive, gjennom å lese!? Vel, som Carl-Erik har uttalt en annen gang,

- Dette er helt kokkelimunke!!

1 kommentar:

Silje sa...

Jeg digger den mannen.