mandag 12. oktober 2009

Journalisthaien



Nei jeg snakker ikke om nådeløse VG-journalister eller skamløse hollywood-skandaler. Vi snakker om journalisthaien til Monika. Jeg har lenge vært fan av Monika.

MOnika har mange gode sider, og ikke minst er hun en sterk lærer og journalist. Hun har mange morsomme sider. I dag hadd ehun ikke bare ryddet opp i skrivebordet sitt som så ut som en floke av et garnnøste, men hun skapte journalisthaien. Ja, dette er kjedelig nok en oppbygging for oss studenter, noe jeg ikke skal gå inn på.. men denne "haien" var virkelig dagens og fortjente en spalte i bloggen.

Må si jeg er fornøyd med utvalget vi har av lærere. Alt fra Monika til Rolf som jobber i kommunen og motsier seg selv hele tiden. For ikke å snakke om Carl Erik som reiser norge rundt og underviser etikk som om det skulle vært rettslære. Noe det kunne vært, likevel er det herlig at han er så engasjert. Ikke minst er jeg glad for at jeg har en klasse hvor vi alle kan drite oss ut og le høylytt av oss selv, og hverandre.

Likevel, dagens viktigste tema er journalisthaien, og dens viktigste oppgave, jo; å bite seg fast i leseren! Det kan du se der det drypper blod ut av munnen på den. La oss nå glemme fortellerfisken, journalisthaien har utdanket den for alltid!

1 kommentar:

Krogstad sa...

Kan også trekke parallellen med at både journalister og haier er fryktede dyr