tirsdag 31. mars 2009

Bak skyene er alltid himmelen blå?


Hva hjelper vel karma, gode intensjoner, vett og skjulte regler når ingen bruker dem ? Du kan godt si at himmelen alltid er blå, men om skyene er foran himmelen 6 måneder i året, hjelper det jo rent lite.

Jeg tror alltid jeg "bare skal" sjekke noe på maskina før jeg blir sittende der i flere timer.. Jeg hjelper til uten å få noe igjen for det, og jeg tror alltid det skal bli anderledes å være sjef "denne gangen". Det er feil. Ting forandrer seg sjeldent. slemme mennesker kan aldri bli snille for godt, tøser holder seg aldri på matta lenge, om du alltid har uflaks så VIL uflaksen komme tilbake til deg! Det er på tide at vi slutte rå lure hverandre med klisjeer og humor. Tid leger alle sår? FEIL! Har du noen gang blitt skadet, såret, eller sveket vil du ALLTID være redd for å bli det igjen. Jeg snakke rikke utifra min pessimistiske meg, men fra erfaring. Venninna di vil alltid falle for den feile gutten og du må bare belage deg på å trøste henne HVER gang hun gjør det. For vi lærer nemlig ikke av våre feil. Vi er født med feil og det eneste vi kan gjøre er å prøve å minimalisere negative utfall av våre feil. For folk forandrer seg sjeldent, de blir bare flinkere til å skjule hvem de er. Så er du deg selv? Eller er du like håpløs som meg kanskje? Du er en sky for noen andre. Du hindrer noen i å skinne hver dag. minst! Livet er nok ikke bare negativt... men om vi tar regnvær til betraktning, kan jod et være koselig med skyer også?

Ingen kommentarer: