fredag 27. mars 2009

Happiness?


Det er en ting å prøve å være lykkelig. Men hvordan klare det når alle andre prøver å ødelegge din lykke?

Det er så små ting som utgjør en krangel. tjue kr, ett sett med nøkler , kanskje bare den gamle yndlingstoppen til venninna di som har ligget bakerst i skapet siden åttende klasse? Vi bygger oss opp med kjempesmå ting helt til vi sprekker. Som oftest går da raseriet utover noen som ikke har fortjent det i det hele tatt. Alle som kjenner meg vet at begeret mitt ikke er stort, og det tar ikek lang tid før det renner over. Likevel har jeg ganske mye tålmodighet når det gjelder visse mennesker, og visse ting. Noen ville si jeg har raseriutbrudd. Om det er det det er, så har du garantert fortjent det! Jeg prøver alltid å være så ærlig som mulig å fortelle mennesker AKKURATT hvor ståa ligger. Om du ikke gjør det, så kommer de jo til å tråkke på deg for alltid?

Jeg er en tilhenger av et enkelt simpelt liv, men jeg har alt annet. Jeg bruker tiden min på å krangle med mennesker om rett og galt... om alle småting fra oppvasken til husnøklene. Hvorfor kan folk ikke bare skjønne det? Vennene mine er enda værre igrunn. Hvorfor bryr vi oss ikke om hverandre? Hvorfor er det ingen som ofrer NOE for at andre skal ha det bra? Jeg ser hvor praktisk det er å gå å tenke på deg selv hele tiden, men hvordan kan du gjøre det? Istede for å gjøre livet ditt vanskelig ved å aldri ofre noe for andre, så gjør ditt eget, og andres liv lettere ved å tenke på andre enn deg selv!

Jeg må inrømme at hver eneste gang jeg trenger et smil, så stikker jeg innom dyrebutikken. Så her får dud agens smil, og håper du har tenkt å bruke varmen til å glede noen andre enn deg selv.

1 kommentar:

Marielle sa...

haha! noen dager siden kranglet jeg med søstera mi om en kanin og bloggen din handler om krangling og også står det et bilde av en kanin på hjemmesiden:D haha så tilfeldig!