fredag 23. april 2010

Undervurdert


Det finnes mange ting som man tar for gitt, som nevnt i siste innlegg vet man jo ikke hva man har mistet før det er borte. Sånn som pus. Ja, ikke at hun er borte, men du skjønner hva jeg mener. Dagens undervurderte er;

Kos
Smil
Sol
Stillhet
Medgjørelighet
Forståelse

Ja, selvfølgelig er det undervurdert siden jeg mangler alle disse tingene i dag. Særlig sol. Sola har gjort livet så sykt enkelt å leve. Når den likevel gjemmer seg for regnet kjenner jeg at alle de andre tingene som mangler bare tynger ned på skuldrene. Denne uken har gått så sykt bra, endelig fått lokalavisa på skinner, fått trent, jobbet med koselige folk, hatt solskinn og hatt det gøy. Men sent i går raste fasaden. Alt startet med mobilen jeg ikke fikk, og deretter gikk alle tingene (som ellers gikk så bra denne uka) til helvete igjen.

Ja okei, ting kunne vært værre da. Jeg savner likevel Håkon noe sykt. Eksamenstider og mai generelt gjør bare at avstandsforholdet føles som om det er fra Bergen, og til Kina. Kos er sykt undervurdert. Ikke av meg generelt, men jeg kjenner at en klem i all ensomheten min får meg virkelig til å savne kos mye mer enn jeg ellers gjør når jeg går rundt her i ensomheten. Klart jeg ikke er ensom hele tiden, men å savne noen du er så glad i er ikke greit. Ja her får dere det svart på hvitt, aldri mer, aldri, skal jeg ha et avstandsforhold. Når jeg har holdt ut dette er det nok. for alltid. Ja, deretter skal jeg, Pus og Håkon bare reise jorda rundt sammen. Ikkeno å legge skjul på det.

I går fortalte en kund emeg at jeg var verdens herligste. Han mente at kjæresten min måtte være den heldigste i verden. vel, jeg tror jeg er en bedre selger enn en kjæreste for å si det sånn. Det sier likevel litt om hvor lite som skal til for å gjøre folk glade! Som da jeg kom på jobb på tirsdag og hadde funnet ut at jeg hadde vunnet to flasker vin for forriges uke mersalg. Så bra det føles å få igjen for alt strevet man driver med på jobb! HERLIG! Jeg er så takknemmelig for Burgern. En bedre gjeng skal du leite lenge etter!

Ja, nå når jeg er ferdig å skrive skjønner jeg jo at livet ikke er så aller værst. Selv om det er regnfult og ensomt akkurat nå.