søndag 6. desember 2009

Fakta, eller fiksjon?


I dag har Marielle og jeg sett på "paranormal activity". Dette er en sånn håndholdt type film, skrekk selvfølgelig. angivelig sann. Var den det? Nei det var den ikke. Det får meg til å tenke på de typiske tingene i livet som vi ser, opplever og hører, hvor vi står og undrer til slutt, hvorvidt det er fakta eller fiksjon? Er det virkelig sånn at jeg har jobbet og jobbet hele uka for ingenting? Ja. Er det sant at hun har gjort alt det arbeidet? Nei, det var meg.. Elsker når folk tar cred for ting som de ikke har gjort. Vel uansett, så er et drømmene da. Noen ganger er de sååå urealistiske at du våkner, og vet du har brukt hele natten på å drømme, andre ganger så våkner du, "er det virkelig sant at du møtte x'en din i går?" Nei selvfølgelig ikke.

I noen tilfeller er det enkelt å skille mellom fakta å fiksjon. Andre ganger så er det bare et slit. Det er et slit å tyde mennesker, situasjoner og hendelser.. Hvorfor kan ikke folk bare fortelle deg det de mener. Det er jo ikke snakk om å danse rundt grøten lenger. Det er en sånn jævla svær suppe som folk står knehøyt i og danser for harde livet! Selvfølgelig er det lett å skille emllom fakta og fiksjon når det gjelder film. Når det gjrelder TV derimot, litt værre. Er folka på realityprogrammer virkelig så sprø? Jeg håper det. Det er godt å leve livet å vite at du mest sannsynlig ikke er den mest gærne som går rundt på jorda.

Ingen kommentarer: