fredag 4. desember 2009

SINNE


Nå er klokken 07:14 Lørdag. Klokken min ringte 07:00, men jeg var allerede oppe av sengen før seks. Hvorfor? Singstar og Vassengutane.

Ja jeg har ikke noe imot festing, og alle som kjenner meg vet at jeg liker å feste.. men er det virkelig nødvendig og feste til seks?! Jeg gjorde ikke det i min storhetstid på Vilbergveien, nesten aldri vel å merke.

Jeg og Marielle diskuterte her om dagen at vi virkelig hadde vokst av oss det der med nachspiel. Nå er det bare digg med en burger klokken to, og rett hjem og svime av i senga. Hvem gidder å sitte å drikke til klokka fem for å gjøre det? Vel, naboene våre tydeligvis!

Det var jo ikke bare det at naboene våre drakk etter fire om natta, men at de andre naboene våre på den andre siden av leiligheten hadde nachspiel og! Serr, disse folka er tretti pluss. Dere trenger nattesøvnen! Er det virkelig sånn at nachspiel-tradisjonene kicker inn etter 30? Med fare for å bli gammel og utdatert tar man til seg gamle tradisjoner ved å plage naboene sine med singstar til langt på natt.
Eller er det kanskje bare er de modellene under 1980 som har en trang til å holde på gamle tradisjoner. Som gamle folk gjør.

Det som irriterer meg emst,e r at jeg og Marielle ved flere anledninger har fått kjeft for festing. Hvorfor kjefter de på oss, atv isfester til klokken TOLV på natta når de kan holde på til seks??? Jeg blir helt gal, det er som om all forskjellsbehandling fra barne- og ungdomsskolen bare fortsetter. HVORFOR FÅR DE LOV OG IKKE JEG!?

Vel jeg skal si deg en ting, i kveld skal Marielle og jeg feste selv.. og da er det HÆLA I TAKET! Ja, og med tanke på hvor trøtt jeg er nå, så skal du ikke se bort ifra at jeg blir så dritings at jeg synger singstar til klokken er fem jeg og.

Ingen kommentarer: