søndag 23. august 2009

Et lite stykke Norge.




Ja i går gikk turen hjem etter en uke på østlandet og tilbake til det gamle kjente. Hva lærer vi egentlig når vi oppsøker fortiden? At vi ikke unngår å savne den. Selvfølgelig.

Ikke bare regnet det hele veien fra Bergen til Oslo.. men jeg klarte faktisk å sulte oss ihjel på vei til storbyen fordi jeg skulle spise på McDonalds. Er det noe Mcern på gol? nei. Hønefoss? Nei. Da vi endelig kom til Tåsen var vi så utsultet at det ikke var godt en gang. Haha. Snakk om utholdenhet! Ellers fikk jeg se familien, mamma og pappa som begge har delte meninger om Bergen. Kjærlighet ble det enn dog, mamma stelte med meg som om jeg var syv år igjen, og det var herlig. Ikke minst har jeg flydd frem og tilbake mellomsofaer og hilst på alle de andre som er savnet i livet mitt. Det var egentlig ganske godt. Det som ikke var godt var de tretten myggstikkene jeg pådro meg etter to dager på landet, som ikke kan sammenlignes med det ene jeg har fått her i Bergen. Som sikkert var fra en bortkommen mygg eller noe. Ellers må jeg innrømme at det har vært mye kjærestetid på denne sensommeren som har satt dype spor på hjemreisen, Etter syv timer med reise var man endelig i bergen. Det hadde ikke gått et kvarter en gang før jeg var gjennomvåt, etter den ellers så tørre uka mi i Akershus. Godt er det likevel at ting ikke har forandret seg her hjemme, og jeg kom hjem til kake, og at Marielle har ødelagt enda en elektrisk artikkel i leiligheten vår. Den jenta må man jo elske! Haha. Vel, i morgen begynner skolen, eller... " begynner". Det er nok klart at den første uka vår med fyll og fanteri neppe kommer til å inneholde noe pensum, men jeg gleder meg for det! Ellers har jeg jobbet en dag på Jernia Jessheim. Her kom den klareste følelsen frem, jeg savner virkelig hjemme. Ikke fordi jeg ikke har det godt eller noe, men fordi man alltid vil savne røttene sine. Fordi det alltid kommer til å bli mer naturlig å svare jobbtelefonen med "jernia jessheim", enn "wallendahl", og fordi man aldri blir vant til å ha vanene sine femti mil unna. Det blir aldri feil å reise til mamma når man vil ha kos, eller til pappa når man leter etter inspirasjon. Enn dog, så liker jeg Bergen.. men jeg har virkelig nytt tiden hjemme og har elsket å skravle meg ihjel med alle jeg har savnet. Likevel vil jeg tørre å påstå at savn er noe vi opplever uansett hvilken del i Norge vi bor i. Så derfor opplever jeg den her for oss alle. I storby nr 1. Bergen by! ;)

og ja, det var airsicknessbag på TOGET. Trenger ikke krvee så mye ut av reisene nei. For mer bilder av ferien, besøk facebook. ofc!

http://www.facebook.com/album.php?aid=149426&id=522580925&l=d821bf3ca0

Ingen kommentarer: